Upominki reklamowe mogą pełnić bardzo różne funkcje w marketingu

Szukana fraza:

Z pewnością każdy z was posiada w domu różnego rodzaju przedmioty sygnowane logiem danej marki. W obliczu takiego stanu rzeczy można się zastanawiać jaka jest celowość wszelkiego rodzaju gadżetów reklamowych. Co ciekawe, nad odpowiedzią nie trzeba się długo zastanawiać. Zadaniem, jakie wypełniają upominki reklamowe, jest niewątpliwie szeroko rozumiane kształtowanie wizerunku marki.

Jeżeli klient ma do czynienia ze sporą instytucją, z całą pewnością będzie miał także okazję otrzymać długopis, kalendarz lub breloczek. Dzięki tego typu gadżetom reklamowym firma jest w stanie sprawić, że interesant wyjdzie z jej siedziby i będzie w miły sposób kojarzyć markę. W tym przypadku nie chodzi o budowanie specjalnej więzi, ale przede wszystkim działanie na naszą podświadomość. Co więcej, oczywiście użyteczność tego upominku reklamowego sprawi, że będzie miał on kontakt także z innymi ludźmi, niż my.

Ciekawym sposobem premiowania klientów są również nieco droższe gadżety reklamowe. W tym przypadku pojawią się nie tylko koszulki, ale także kubki, czapki, czy bluzy. W ich przypadku wartość inwestycji jest nieco wyższa. Inny jest także i jej cel. Obdarowując klienta w ten sposób, przedsiębiorstwo chce powiedzieć, że jest on dla niego niezwykle ważny oraz że jego obecność jest bardzo doceniana. W ten sposób udaje się nie tyle zbudować, co znacznie wzmocnić więź między firmą a konsumentem.

Jest jeszcze jedna grupa upominków reklamowych. W tym przypadku w roli podarunku pojawiają się takie przedmioty, jak eleganckie zestawy długopisów i piór, proste urządzenia, czy chociażby termiczne kubki. Nie da się ukryć, że zakup tego typu przedmiotów jest już sporym wydatkiem. Z racji na ten fakt, nie wręcza się ich każdemu. Dlatego na ogół otrzymują je najważniejsi kontrahenci oraz niezwykle kluczowi klienci. Za pomocą drogich gadżetów reklamowych także nie buduje się relacji, a raczej znacznie ją umacnia. Co więcej, przedsiębiorstwo pokazuje za ich pomocą, że związek z daną instytucją jest niezwykle kluczowy oraz nie można pozwolić sobie na jego utratę.