Długopis, jako przedmiot codziennego użytku jest dla nas tak oczywisty, że zwykle nie zastanawiamy się jak i kiedy powstał. Jego historia jest dość ciekawa. Pierwszym jego wynalazcą był Węgier Laszlo Biro, który jeszcze przed II wojną światową wynalazł ten użyteczny przedmiot. Nie zdążył go jednak opatentować. W czasie wojny długopis zyskał popularność zwłaszcza wśród pilotów, którzy mogli z niego korzystać niezależnie od ciśnienia atmosferycznego. Po wojnie amerykanie ukradli pomysł Węgra i rozpoczęli produkcję na masową skalę.
Na początku był traktowany jako dobro niemal luksusowe, a jego cena nie była mała. Od tego czasu jednak długopis przeszedł wiele udoskonaleń i stał się dla nas produktem codziennego użytku. Korzystamy z niego codziennie, a tę powszechność wykorzystuje wiele firm ofiarowując nam swoje długopisy reklamowe.
Długopisy reklamowe są z pewnością produktami bardzo popularnymi. Któż z nas nie ma takiego w sowim domu, torebce czy kieszeni. Są uważane za bardzo skuteczne, a przy tym tanie narzędzia reklamy. Trzeba jednak pamiętać, że długopisy reklamowe będą skuteczne tylko wtedy, gdy będą się wyróżniać w tłumie podobnych im produktów. Dlatego warto decydować się na produkty nietuzinkowe.