Niemal każdy z nas lubi czekoladki, których spożywanie wprawia w pozytywny nastrój (ponieważ wydzielają się endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia). Skoro więc czekoladki tak działają na ludzi, to postanowiono je wykorzystać w celach marketingowych, psychologicznych.
Oczywiście chodzi o czekoladki upominkowe i inne słodycze promocyjne. Wręcza się je klientom albo potencjalnym kontrahentom. Ma to wywrzeć na nich pozytywne wrażenie. Po części wykorzystuje się tutaj psychologiczną regułę wzajemności: klient po otrzymaniu takiego słodkiego upominku zechce się nam odwdzięczyć i kupi to, co mu proponujemy.
Czekoladki upominkowe można wręczać każdemu. Ludzie lubią otrzymywać prezenty, a zwłaszcza takiego typu. Słodycze promocyjne na pewno sprawią, że klient albo osoba odwiedzająca nasz punkt, firmę, sklep wyjdzie z niego zadowolona i być może wróci do nas, żeby coś kupić, podpisać umowę, zamówić usługę bądź zrobi to od razu.
Czekoladki upominkowe można też wręczać przechodniom podczas akcji promocyjnych organizowanych poza lokalem, siedzibą przedsiębiorstwa.
Inny pomysł jest taki, żeby słodycze promocyjne wysyłać współpracownikom, klientom. W ten sposób zachęca się do odświeżenia kontaktów, zawarcia nowej umowy. Kontrahent ma też dowód na to, że o nim pamiętamy (dlatego warto wysyłać czekoladki upominkowe razem ze świątecznymi kartkami).