Akcydensy, czyli samoistne druki użytkowe i drobne wyroby poligraficzne, dzięki którym można promować firmę, nie ograniczają się tylko do wizytówek, notesów, papieru firmowego, formularzy, biletów, katalogów, ulotek i prospektów.
Funkcję reklamową znakomicie mogą wypełniać koperty (np. koperta C5 albo koperta DL) z nadrukowanym logo firmy i jej danymi kontaktowymi.
Także koperta bąbelkowa używana głównie do przesyłania drobniejszych i delikatnych przedmiotów może być nośnikiem reklamowym. Firma może się wyróżniać choćby przez inny niż biały kolor koperty. Koperta może być zielona, niebieska, czerwona, pomarańczowo-żółta - pasująca do profilu przedsiębiorstwa.
Koperta w kolorze uznawanym za firmowy stanowi narzędzie identyfikacyjne. Po określonym kolorze przesyłki można rozpoznać, od kogo ona pochodzi. Ponadto kolorowe koperty stanowią odejście od nudnych, sztampowych kopert białych i mogą cieszyć się sporym prestiżem.
Koperty kolorowe używane są przez firmy wysyłkowe. W ten sposób odróżniają one swoje przesyłki od listów urzędowych, kopert, w których przysyła się rachunki. Przesyłka w takiej kopercie wzbudza ciekawość, co chroni ją przed zbagatelizowaniem przez adresata.