Skąd dowiedzielibyśmy się, że urząd pracy organizuje kurs zawodowy albo jakaś organizacja pozarządowa za darmo naucza języka obcego osoby bezrobotne czy znajdujące się w trudnym położeniu (np. kobiety po 50. roku życia)? Czy trafilibyśmy do supermarketu na wyprzedaż? Czy udałoby nam się kupić bilet na koncert światowej gwiazdy?
Na pewno nie, gdyby nie istniały plakaty czy billboardy rozwieszane i montowane w różnych miejscach:
Reklama pełni nie tylko funkcję perswazyjną, czyli nie tylko namawia nas do określonego zachowania ("kup jogurt", "spraw sobie samochód", "wymień aparat na nowy za dopłatą", "wykup prenumeratę", "zainwestuj w akcje", "zadbaj o przyszłość dziecka", "spełnij marzenia", "podnieś kwalifikacje", "poczuj luksus"), ale również informują, np. o wyprzedaży, akcji aktywizacji zawodowej, koncercie, meczu, możliwości uzyskania dofinansowania biznesu.
Reklama w różnej formie (jako plakaty czy billboardy) jest dziś nieodzownym elementem działania każdej firmy, bez którego trudno pozyskać nowych klientów. Świat jest dziś bardzo złożony, konkurencja ogromna, więc bez reklamy nie można nawet przebić się do świadomości odbiorców, których mamy nadzieję pozyskać jako klientów naszych dóbr, usług.